Appeltje
Berichten: 1 Als je op www.sidn.nl de domeinnaam van de desbetreffende site invult en het hokje "uitgebreid" aanvinkt, zie je wie de domeinnaam geregistreerd heeft en weet je ook wie of wat erachter zit. Sommigen zijn wel zo slim om bepaalde gegevens af te laten dekken, maar de meesten hebben naam en adres erbij staan.
Dit geldt alleen voor nl domeinnamen.
Voor com, org, info en andere extensies raad ik je de websites www.samspade.org en www.whois.org aan. Let wel sommige "whois servers" staan maar enkele verzoeken per keer toe, het kan dus gebeuren dat je geen gegevens te zien krijgt
En als je dan de info hebt, "google eens een beetje rond" op de gegevens van de houder.
Meestal vind je dan wel de info die je wilt hebben.
Gepost op: 25-11-2009
visje
Berichten: 2 Sinds 1 januari 2010 staan er nergens meer adressen. Alleen de naam van de eigenaar wordt nog weergegeven.
[quote author=Appeltje link=topic=81.msg85#msg85 date=1259147856]
Als je op www.sidn.nl de domeinnaam van de desbetreffende site invult en het hokje "uitgebreid" aanvinkt, zie je wie de domeinnaam geregistreerd heeft en weet je ook wie of wat erachter zit. Sommigen zijn wel zo slim om bepaalde gegevens af te laten dekken, maar de meesten hebben naam en adres erbij staan.
Dit geldt alleen voor nl domeinnamen.
Voor com, org, info en andere extensies raad ik je de websites www.samspade.org en www.whois.org aan. Let wel sommige "whois servers" staan maar enkele verzoeken per keer toe, het kan dus gebeuren dat je geen gegevens te zien krijgt
En als je dan de info hebt, "google eens een beetje rond" op de gegevens van de houder.
Meestal vind je dan wel de info die je wilt hebben.
[/quote]
Gepost op: 10-04-2010
peter
Berichten: 14 ach op die manier kom je toch niet achter de echte eigenaar, vaak een hostingbedrijf of een zogenaamde 'katvanger'
ik heb mijn portie fakes wel weer gehad in 2010 eigenlijk! gelukkig heb ik nu ergens een echte leuke meid gevonden. Maar die hou ik voor meself
Gepost op: 15-10-2010
Wilt u een topic plaatsen?
Log dan in of
meld u gratis aan.