sacred
Berichten: 1 Oke, ik ben nogal snel in paniek om dit soort dingen. Het gaat om het volgende.
Ik had contact met een Russische vrouw van InternationalCupid.com, nadat ze mij een liefdevol berichtje stuurde, wilde ze mij toevoegen op Yahoo!. Dat deed ik en zo geschiedde een lange email conversatie. Maar haar profiel op die datingsite was meteen verwijderd toen ik haar op Yahoo! had geaccepteerd.
Na twee emails wilde ze al trouwen, samen wonen, en vooral heel oud worden samen. Toen begonnen de alarm bellen al te rinkelen. Ik ging het spelletje mee spelen. Na ongeveer 20 emails zei ze dat ze bij de Politie werkte in Moskou, als rechercheur en detective. Ze was financieel onafhankelijk en had een dochtertje. Haar ex man was een alcoholist. Beetje het standaard riedeltje wat je vaker hoort.
Maar ik bleef mee spelen. En een nog langere conversatie brak aan. Ze vertelde me over haar ouders die nog in goede gezondheid waren, alhoewel arm, waren ze gelukkig. Ondertussen stuurde ze me tientallen foto's, die echt allemaal van 1 persoon waren...geen argwaan betreft foto's dus. Op de ene was ze te zien als huisvrouw, of als moeder, op straat, in het park, op een conventie, in een hotel en zelfs op haar werk in politie uniform. Grappig dacht ik, zie ik haar hoe ze is op werk.
We waren onderhand 30 emails verder, en ze wilde graag komen, het liefst morgen al. Maar er was een probleem. Haar werkgever wilde haar niet laten gaan, behalve als ik haar in huurde als gastspreker in Nederland. Wat ik niet doe natuurlijk. Want ik moest 5000 dollar op een paypal account storten, maar dat kreeg ik terug als zij hier was. Yeah right.
Toen ik dat weigerde met wat simpele argumenten, kreeg ik een hartverscheurend email. Ze biechtte namelijk op dat ze ongeneselijk ziek zou zijn. Ze had Taaislijmziekte en ze had nog een paar jaar te leven. Ze vertelde me dat haar moeder dit ook heeft. Maar wacht eens? was haar moeder niet een arme oude vrouw die blaakte van gezondheid en gelukkigheid? Ze reageerde hier niet op.
Voor de zekerheid ging ik een willekeurige foto van haar traceren op google. En wat schetste mijn verbazing, deze dame op de foto(s) bleek een Russisch/Duitse actrice te zijn. Misschien toeval? Ik ging alle foto's controleren, en verrek, alle foto's zijn inderdaad van 1 persoon, maar niet de persoon met wie ik contact had. Toen ik haar hiermee confronteerde reageerde ze geschokt, en haar antwoord was dat zij een stand in zou zijn voor die actrice. Meer antwoord kreeg ik niet. Behalve dat ze voor een lange tijd weg zou zijn vanwege conferentie elders in het land. Wel vroeg ik of ze een naakt foto had van zichzelf had. Niet om mezelf lekker te maken, maar ik had een snode plan. Want ik ontdekte namelijk een screencap uit een film, waarin die actrice bloot was te zien. Ze stuurde mij exact dezelfde foto...ik stuurde haar mijn versie (met een acteur daarnaast, want op die van haar was die niet te zien) en ik vroeg wie die man was. Dat bleek haar ex vriend te zijn. In het echt is dat gewoon een acteur en die foto was een scene uit een bekende film.
Ik heb haar aangegeven bij een scammerlist, en ze stuurde mij een verontwaardigd bericht, dat ze geschokt is door mijn actie. Dat ik haar goede naam heb besmeurd. En dat ze contacten in Nederland heeft om mij het leven onleefbaar te maken.
Ik maak me zorgen, is dit echt? Of word ik gewoon bang gemaakt door een scammer?
Gepost op: 21-02-2012
HeteThee
Berichten: 3 Hoe jij het vertelt is precies wat je zelf al vermoed. Oplichters. Ooit met haar proberen te bellen? Of webcammen? Ik zou me niet al te druk maken, maar goed ik sta niet in jouw schoenen en mijn woorden zijn natuurlijk geen garantie. Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Sterkte
Gepost op: 23-02-2012
E-dater
Berichten: 6 Dat, dat mens, nog gereageerd heeft op haar "ontmaskering" door jou.
Meestal zijn ze daarna met de Noorder zon vertrokken en laten niets meer van zich horen.
Meld je aan bij een bekende datingsite. Je ben dan in iedergeval verzekerd dat je met een "echte" maildate aan het mailen bent..of het uiteindelijk wat wordt is altijd maar de vraag. Want dating via internet blijft nou eenmaal tricky...succes.
Gepost op: 08-03-2012