oudforum
Berichten: 2280 Hallo allemaal. het verschijnsel faker of oplichter is me onder datingsites nog niet zo heel bekend. Ik heb me pas geleden aangemeld bij de datingsite Lexa/Meetic. Al enkele dagen daarna kreeg ik een emailtje met daarin wat info van een eenzame dame die inmiddels alweer een half jaar single is en die mijn profiel wel leuk vond, en ze schreef dat haar computer stuk was. Ze mailde toen op dat moment op de pc van een vriendin van haar schreef ze in de mail. In mijn lexa-profiel staat dat ik veel met computers doe enzo, dus dat sloot wel aan.
Verder schreef ze in de mail dat als ik snel(ler) met haar contact op wou nemen, ik naar het nummer 7733 kon sms'en waarin ik het bericht dan telkens begin met een code en haar naam (bijv.: fd pietjepuk), waardoor het bij de juiste bestemming terecht komt. Ze zei dat ze haar gewone mobiele nummer nog niet wou geven i.v.m. vervelende dingen die ze hiermee had meegemaakt in het verleden.
ELK ontvangen of verzonden bericht van of naar 7733 kost 1,50 euro per bericht!! Ik heb diezelfde avond nog een sms gestuurd. Kreeg meteen een bericht terug met de belofte dat ze me de ochtend daarop een lief sms'je zou sturen. Dit deed ze. Vond het wel vreemd dat ze me meteen al 'schat' noemde en afsloot met 'xx' of 'kusjes' etc.
Ik heb aangeboden dat ik wel even naar haar pc wou kijken die stuk was, maar die was al in reparatie zei ze in de sms.
Inmiddels hebben we al tientallen sms'jes uitgewisseld en zijn de kosten (voor mij in ieder geval althans) aardig hoog opgelopen, aangezien ieder berichtje 1,50 euro kost. Inmiddels zijn we een week verder en heeft ze zelfs toegezegd een afspraakje met me te willen (had ik wel zelf gevraagd) maar dat ze nog niet weet wanneer en me vraagt nog ff geduld te hebben. Verder zei ze dat ze makkelijker ja kan zeggen wanneer ik wat vaker van me laat horen (en dat terwijl sms nog steeds de enigste communicatiemogelijkheid is). Ook heb ik gevraagd of haar pc alweer gemaakt was (nu een week later) maar daar kreeg ik geen antwoord op. M'n eigen nummer heb ik in het begin al een keer gegeven (in m'n 2e sms al ofzo). Ook heb ik na het vragen voor een afspraakje gevraagd of ik haar normale nummer mag hebben, omdat dat wat makkelijker smst (en uiteraard goedkoper!). Maar dat durfde ze nog even niet af te staan schreef ze. Ze wil me voorlopig ook nog even niet kwijt en we houden dus gewoon (sms)-contact. Ze moest nog even wat dingen op een rij zetten enzo schreef ze.
Verder hebben we wat informatie en dingen over elkaars leven uitgewisseld. Zo vertelde ze bijv. dat ze van beroep lingeriemodel + model voor normale kleding is, en dat ze verder nog een bijbaan in een avondwinkel heeft.
Als laatste was het me opgevallen dat +/- 3 dagen na onze eerste berichtjes-uitwisseling, haar Lexa-account verdwenen was, en dus ook het mailtje van haar stond niet meer in m'n Lexa-mailbox.
Haar lexa account had geen foto. De mijne wel.
Nou, na het lezen over fakers die op datingsites kunnen rondschuilen, ben ik (jullie voelen het waarschijnlijk al aankomen) ZEER ERG gaan twijfelen of deze 'dame' wel werkelijk degene is als die ze voordoet. Ik vertrouw het niet helemaal. Verder vraag ik me af ALS dit een oplicht(st)er zou zijn, waar ze dan bij mij op uit zijn, geld? Is er hier iemand op het forum die mij kan vertellen wat 7733 nou precies voor sms-dienst is, want dat weet ik ook niet precies. Begin het idee te krijgen dat ze wil dat ik zoveel mogelijk dure sms-jes naar 7733 blijf verzenden. Kost het aan de andere kant geen geld/beltegoed?
WAT KAN IK NU HET BESTE DOEN. EN HEEFT ER IEMAND TIPS WAARDOOR IK UITSLUITING KAN KRIJGEN OF DIT WEL OF GEEN FAKER OF FAKESTER IS ???
Gepost op: 18-01-2010
oudforum
Hoe kan je daar nou aan twijfelen. Natuurlijk is ze echt joh, daarom wil ze je ook niet normaal bellen of spreken en is de pc ineens geen issue meer.
geodemorgen.
Vuistregel...als je geld moet uitgeven voor indirect contact...niet doen!
groetend Harry
Gepost op: 19-01-2010
oudforum
Berichten: 2280 Hardstikke fake natuurlijk zoals alle 4 cijferige sms nummers. Dit is ook beslist niet de dame uit de advertentie maar een operator die er voor betaald wordt jou zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.
Gepost op: 20-01-2010
oudforum
Berichten: 2280 zou er maar heel snel mee stoppen jongen die soort verhalen verteld zij/hij tegen iedereen je bent gewoon door geschaleld naar een sms centrale deze dame krijg jij NOOIT TE ZIEN kost jou alleen maar geld.MOET JE Telefoon heel snel laten blokkeren deze sma centrale trekt jou hele beld te goed leeg.
Gepost op: 21-01-2010
oudforum
Berichten: 2280 ja da tis fake ze houdne je aan het lijntje en halen zo jou geld weg
100% FAKE
oudforum
Berichten: 2280 Niet in trappen sms 7773 of elk ander duur nummer maakt je alleen maar armer in je beurs en illusie
Serieuze reacties zullen altijd een email achterlaten waarop je hun kan bereiken.
oudforum
Berichten: 2280 Hallo, ik heb eigenlijk een gelijkaardige vraag of verhaal, hoe je het mag noemen.
Het gaat over de website : sexdatingvlaanderen.be
Zijn er personen die deze website kennen, en er ervaring mee hebben ??? Is hij betrouwbaar ??? Reacties zijn altijd welkom.
Het plaatsen van profielen op deze website is gratis, maar als je wil reageren moet je ofwel inbellen (niet zo goedkoop) ofwel via sms (ook 1 tot 1.5 euro per verstuurd en ontvangen bericht)contact maken.
Ik kan begrijpen dat er websites een betaalbarriere (om het zo maar te noemen) inbouwen om flauwe grappenmakers, en fake mailers te ontmoedigen, en om de kosten van een site online te houden te dekken. (Hoewel ik me dan afvraag hoe het komt dat er dan wel gratis sites zijn ?).
Maar goed, ik heb het geprobeerd, ik heb een keer ingebeld en een 30-tal advertenties die ik eerst had uitgekozen aangeschreven. Ik heb daarbij ineens mijn hotmailaccount vermeld. Het gaat hier toch over een nickname, en ik dacht, dat is voor beide partijen toch veel makkelijker om contact te maken.
Ik heb ondertussen al een aantal reacties gekregen, maar altijd via de website zelf, waarvoor ik dus opnieuw moest inbellen. De reacties leken wel realistisch, dat moet ik toegeven, maar ik begin me vragen te stellen, als er zoveel meisjes zijn die het opnieuw inbellen op zulk een website verkiezen, als ze je gewoon een mailtje kunnen sturen op je hotmail, wat dus eigenlijk niets kost.
Ik zal pas met zekerheid kunnen zeggen dat de site effectief ok is, als ik echt een reactie via mijn doorgestuurde contactgegevens heb of als het tot een date komt. Als dat zo moest zijn, zal ik dat zeker bevestigen, maar tot dan hoor ik het graag of iemand anders hier postitieve of negatieve ervaringen mee heeft.
Op voorhand bedankt
M
Gepost op: 22-01-2010
oudforum
Berichten: 2280 wees er maar van overtuigd dat dit nep is je wordt genaait zonder zoenen zeggen wij dan je zult nooit een afspraak kunnen maken dit is een leuke bijverdienste voor deze dames zij houden ongeveer ?1,00 pre breicht over en jij bent niet de enige waar ze kontakt mee heeft is echt een dagtaak met een goed inkomen wees wijs en stop er mee niet eens een afberichtje doen want dat kost ook weer extra gels en dan gaat ze vragen waarom je stopt en verdient ze weer aan je veel sukses
Gepost op: 22-01-2010
oudforum
Berichten: 2280 Even voor de duidelijkheid, je moet de grote beheerders aanvallen, en niet de meiden die voor een smschatdienst werken, want die krijgen maar een klein gedeelte van het geld wat binnenkomt! de rijken zijn de beheerders en de providers
Gepost op: 23-01-2010
oudforum
Ik heb het antwoord op je vraag, het is allemaal fake. Het is een sms-dienst die je aan het lijntje houd. Ik dacht een leuke thuisbaan gevonden te hebben en ben er direct mee gestopt toen ik erachter kwam dat je gewoon mannen aan het lijntje moet houden. Ze weten precies wat ze moeten zeggen en moeten ook een date afspreken zodat je blijft smsen. Zelfs sex komt eraan te pas via de sms. En de man maar denken dat hij de ware heeft gevonden. Niet dus! Als het tijd is voor de date word hij afgezegd met een smoes, zoiets als, mijn oma is gevallen en mijn ouders zijn op vakantie dus moet ik met haar naar het ziekenhuis. Overal halen ze slachtoffers vandaan. Ik kan je 1 goede tip geven, als je moet smsen en het is niet naar een normaal 06 nummer, ook al is het meisje nog zo leuk, NIET AAN BEGINNEN!!!!!! Ik hoop niet dat je te erg gekwetst bent nu het allemaal fake blijkt te zijn.
Gepost op: 24-01-2010
oudforum
Gepost op: 24-01-2010
oudforum
Berichten: 2280 Nou ik kan je vertellen dit is geen zuivere koffie heb dit zelf onder vonden en de sms dienst meteen gestopt.
Pas op wees op uw hoede.
Het is gewoon bedrog en stop er mee want je krijgt ellende als je dit door laat gaan.
Jah het kost geld en levert niks op het schaad je goedheid en vertrouwen in de mensen.
Gepost op: 26-01-2010
oudforum
Berichten: 2280 uitzoeken welke provider 7733 heeft en een klacht indienen
Gepost op: 27-01-2010
oudforum
Berichten: 2280 Niet op sms dienst reageer kost je klauwen met geld en levert je niets op
Gepost op: 28-01-2010
oudforum
volgens mij heb je met een faker of fakester te maken. de 7733 is een smsdienst waaraan smsoperators werken die jouw binnenkomende smsjes beantwoorden. een smsoperator kan zowel een man of een vrouw zijn die zich voordoet als het profiel, ze krijg hier geld voor, in dit geval 0,07 euro per ontvangen berichtje. ze krijgen de opdracht geen telefoonnummers te wisselen, op het laatste randje van de date het met een smoesje af te zeggen en niet meteen daten afspreken. dus lieve jongen, je bent eigenlijk genapt. Je kunt die alleen afsluiten door STOP of OFF te sturen naar dit nummmer, normaal gezien zou je dan uit hun ledenlijst gehaald worden en krijg je geen berichjte meer.
Gepost op: 30-01-2010
Zangmaus
Politie inlichten. Ook Lexa is fake. De account zijn wel echt, maar berichten komen voor 95 procent NIET aan ! ook worden berichten met persoonlijke informatie zoals adres en telefoon eruit geplukt en vernietigd, komen nooit aan!
Gepost op: 08-07-2011
Wilt u een topic plaatsen?
Log dan in of
meld u gratis aan.